یادداشت
گفتگو و گزارش

از شاعران برتر استانی تجلیل می‌شود/ اختتامیه جشنواره ملی شعر زاگرس در یاسوج برگزار می‌شود

از شاعران برتر استانی تجلیل می‌شود/ اختتامیه جشنواره ملی شعر زاگرس در یاسوج برگزار می‌شود

دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی شعر زاگرس گفت: اختتامیه این جشنواره ملی روزهای 30 و 31 فروردین ماه سال جاری با حضور شاعران سراسر کشور در یاسوج برگزار می‌شود.

به گزارش افتونیوز به نقل از فارس، فریدون هاشمی اظهار کرد: فراخوان ششمین جشنواره ملی شعر زاگرس در آذر ماه سال گذشته در سراسر کشور منتشر شد.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی شعر زاگرس با اشاره به استقبال خوب و چشمگیر شاعران سراسر کشور از این جشنواره، افزود: جشنواره زاگرس از جشنواره‌‌های خوب و مورد استقبال شاعران کشور است.

وی با اشاره به تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره در یاسوج، یادآور شد: حدود دو هزار اثر فاخر و ارزشمند از شاعران سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره در یاسوج رسید که از میان آنها 800 اثر در داوری اولیه انتخاب و به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

مسوول انجمن شعر و ادب یاسوج با عنوان اینکه این آثار در دو بخش سپید و کلاسیک به صورت جداگانه توسط داوران بررسی شد، گفت: سه داور بومی در مرحله اولیه و سه داور کشوری در مرحله نهایی آثار را داوری و ارزیابی کردند.

هاشمی با اشاره به انتخاب و معرفی شاعران برتر، تصریح کرد: اختتامیه این جشنواره ملی روزهای 30 و 31 فروردین ماه سال جاری با حضور شاعران برگزیده سراسر کشور در یاسوج برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره ملی شعر زاگرس در ادامه با بیان اینکه یک بخش استانی نیز در این جشنواره داشتیم، گفت: برترین شاعران استان که در بخش غزل و سپید بالاترین امتیازات را داشته باشند در این جشنواره برگزیده و تجلیل می‌شوند.

وی با عنوان اینکه از شعر برتر با موضوع «زاگرس» جداگانه تقدیر می‌شود، خاطرنشان کرد: در مجموع 15 نفر برگزیده داریم که در برنامه اختتامیه تجلیل می‌شوند.

مسوول انجمن شعر و ادب یاسوج، شعرخوانی تمامی شاعران برگزیده حاضر در برنامه و برگزاری کارگاه‌های شعر و نقد آثار را از برنامه‌های مهم اختتامیه این جشنواره عنوان کرد و بیان داشت: برنامه شعرخوانی شاعران چهارشنبه، 30 فروردین ساعت 17 عصر و برنامه اختتامیه پنجشنبه، 31 فروردین ساعت 10 صبح در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

هاشمی، اجرای موسیقی بومی و محلی در آیین اختتامیه و برنامه دورهمی و شب‌نشینی شاعران در کمپ تفریحی واقع در منطقه توریستی و زیبای دهنو در ساحل رودخانه بزرگ و طبیعی بشار و در میان جنگل‌های بسیار زیبای منطقه زاگرس را از برنامه‌های جنبی این جشنواره عنوان کرد.

کلمات کلیدی



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 0 نظر

شما اولین نظر دهنده باشید!

سایر اخبار
برگزدیدها